Over op glasvezel

We sluiten u gratis aan op glasvezel

Goed nieuws! In uw woning is glasvezel beschikbaar. Uw huidige internetaansluiting is met een koperdraad verbonden met ons netwerk. Dit netwerk wordt uitgezet. Daarom zetten we uw huidige internetaansluiting gratis over naar glasvezel. Glasvezel internet is stabieler, duurzamer en klaar voor de toekomst. U ontvangt een brief van ons met meer informatie en een datum waarop de monteur bij u langskomt.

Goed om te weten!

Uw contract, abonnement en maandbedrag blijven hetzelfde. Extra opties, zenderpakketten en uw telefoonnummer(s) blijven zoals u nu gewend bent. Daarin verandert niks. U geniet straks alleen van stabieler en sneller internet, voor dezelfde prijs.

Benieuwd naar extra mogelijkheden? Zoals een hogere internetsnelheid of TV-opties? Neem gerust contact met ons op, we vertellen u er graag meer over. 

Onze monteur komt bij u langs

De monteur regelt gratis de gehele overstap. U hoeft hiervoor zelf niks te doen. In de brief die u ontvangt vindt u de datum waarop de monteur graag bij u langskomt. Komt dit niet uit? Verzet dan gemakkelijk de afspraak.

We controleren vooraf of u geen verouderde apparatuur heeft. Als dit zo is, sturen we voor het monteursbezoek nieuwe apparatuur naar uw adres.
√ Uw internet (wifi) TV en/of vast bellen blijven gewoon werken.
Er verandert niks aan uw abonnement en maandbedrag.

Voordelen glasvezel

Hoge kwaliteit en stabiel

Met glasvezel haalt u de hoogste kwaliteit internet in huis. Klanten met glasvezel ervaren de minste storingen, aldus het onderzoek van de Consumentenbond.

 

Duurzaam

Glasvezel is het snelste en meest duurzame netwerk. Dit komt onder andere omdat het veel minder stroom verbruikt dan het oudere kopernetwerk wat u nu gebruikt.

 

Klaar voor de toekomst

Met glasvezel internet komt u nooit snelheid te kort. U kunt met glasvezel het abonnement verhogen tot downloadsnelheden van 1 Gbit/s.

Heeft u verder nog vragen?

  • Ga ik meer betalen voor de overstap naar glasvezel?

    Nee, onze monteur zet al uw apparaten en producten gratis over naar glasvezel. Ook blijven de maandelijkse abonnementskosten voor u hetzelfde.

  • Waarom krijg ik nieuwe apparatuur?

    Het kan zijn dat u nog verouderde apparatuur heeft. Wanneer dit zo is sturen we u voor de afspraak met de monteur nieuwe apparatuur toe. Deze heeft de monteur nodig om uw internetaansluiting over te zetten op glasvezel.

  • Welke apparatuur sluit de monteur aan?

    De monteur zorgt ervoor dat al uw apparaten blijven werken zoals u nu gewend bent. Denk hierbij aan: uw modem (voor internet en wifi), TV-ontvangers en vaste telefoon.

  • Kan ik de afspraak met de monteur verzetten?

    Ja, dat doet u door te bellen met Guidion via 088 – 2000 124 (lokaal tarief). Wij werken samen met Guidion voor de installatie.

  • Blijft mijn huidige vaste telefoon gewoon werken?

    Wanneer uw telefoon nu aangesloten is ons op modem blijft hij ook gewoon werken op glasvezel.

  • Kan ik een hogere snelheid afsluiten?

    Met glasvezel internet heeft u de keuze uit verschillende internetsnelheden. Zodra wij uw internetaansluiting hebben overgezet naar glasvezel, kunt u zelf via Serviceweb uw snelheid verhogen als u dit graag wilt.

  • Hoe weet ik of er glasvezel beschikbaar is en of er nog werkzaamheden moeten gebeuren?

    Het glasvezelaansluitpunt is meestal geïnstalleerd bij het koperaansluitpunt of in uw meterkast. U herkent deze aan de oranje glasvezelkabel die is afgemonteerd op een wit aansluitpunt met bijvoorbeeld een opdruk ‘glasvezelaansluitpunt’. Kunt u geen glasvezelpunt vinden in uw woning of twijfelt u of deze aanwezig is terwijl er wel glasvezel beschikbaar is op uw adres. Mogelijk moet de monteur dan nog werkzaamheden uitvoeren in of rondom uw woning. Neem in dit geval contact met ons op.

    Met deze postcodecheck bekijkt u of er glasvezel beschikbaar is op uw adres.