Internet 2023

Nieuwe tarieven vanaf 1 juli 2023

Om een veilige, snelle en betrouwbare verbinding te waarborgen investeren wij in onze diensten en ons netwerk. Om dit te kunnen blijven doen moet er rekening gehouden worden met de stijging van de netwerk- en energiekosten. Vanaf 1 juli 2023 past Solcon haar tarieven aan.

U ontvangt een persoonlijk bericht waarin staat wat dit precies voor u betekent.

Heeft u vragen over de wijzigingen? Bekijk op deze pagina alle wijzigingen en antwoorden op veelgestelde vragen.

Wat verandert er voor mij?

  • Abonnementskosten

    U heeft een e-mail of brief ontvangen of ontvangt deze nog. Hierin staat het nieuwe tarief voor uw abonnement. Bekijk op deze pagina een overzicht van de meest voordelige tarieven.

  • Televisieprogramma’s opnemen en terugkijken

    Vanaf 1 juli 2023 zit het opnemen en terugkijken van televisieprogramma’s niet meer standaard inbegrepen bij een televisiepakket voor nieuwe klanten, maar kan deze optie worden bijbesteld voor een bedrag van €5,- per maand.
    Kijkt u al TV via Solcon? Dan kunt u als vanouds programma’s opnemen en terugkijken. De kosten voor deze functionaliteit zitten bij de nieuwe pakketprijs inbegrepen.

    Het is mogelijk om de optie tot programma’s opnemen en terugkijken stop te zetten, wanneer u hier geen belang bij heeft.

  • Vast bellen

    Vanaf 1 juli 2023 heeft vast bellen bij Solcon een prijs van €2,- per maand (per telefoonnummer).*
    Heeft u al een telefoonnummer bij Solcon? Dan zitten de kosten van een telefoonnummer bij uw nieuwe pakketprijs inbegrepen.
    De start- en beltarieven (per minuut) stijgen van € 0,13 ct. naar € 0,15 ct.*

    * prijzen die worden genoemd zijn inclusief btw.

Heeft u verder nog vragen?

  • Wanneer gaan de nieuwe tarieven in?

    De nieuwe tarieven gaan voor onze klanten in vanaf 1 juli 2023, met uitzondering van klanten die per kwartaal of per jaar betalen. Daarnaast is er een uitzondering voor klanten met een lopend (jaar)contract. In het persoonlijke bericht dat u heeft ontvangen, vindt u de ingangsdatum van uw tariefswijziging.

  • Tot wanneer kan ik mijn contract kosteloos opzeggen?

    In verband met de tariefswijziging heeft u het recht om uw abonnementen tot 1 juli 2023 kosteloos te beëindigen.

  • Gaan de nieuwe tarieven automatisch in?

    De tarieven worden op de naar u gecommuniceerde datum automatisch aangepast. U hoeft hiervoor niets te doen.

  • Hoe kan ik contact opnemen?

    Voor al uw vragen kunt u terecht bij onze Klantenservice. Bel naar 088 – 003 22 22 (bereikbaar ma-vr van 8.00 – 17.30 uur en zaterdag van 9.00 – 17.30 uur).