Opzeggen

Wilt u uw abonnement opzeggen?

Dat vinden wij jammer, maar we helpen u uiteraard graag. Bekijk hieronder hoe u uw abonnement bij Solcon opzegt.

Gaat u binnenkort verhuizen en wilt u gebruik blijven maken van Solcon? Geef uw verhuizing aan ons door en wij regelen de rest. Lees meer over onze verhuisservice.

Zo kunt u opzeggen

  • Bel ons

    Neem contact met ons op via 088 – 003 22 22 om uw abonnement op te zeggen.

    Bel ons

     

  • Ga naar Serviceweb

    Log met uw inloggegevens in via Serviceweb en kies aan de rechterkant voor ‘opzeggen’.

    Naar Serviceweb

  • Opzeggen per brief

    Wilt u graag uw abonnement schriftelijk opzeggen? Stuur dan een brief naar onderstaand adres. De opzegtermijn gaat in zodra wij uw opzegging in ons systeem verwerkt hebben.

    Adres
    Solcon Internetdiensten
    Antwoordnummer 613
    8250 VB Dronten

    Noteer de volgende punten in uw schriftelijke opzegging:

    • Uw naam
    • Adres en woonplaats
    • Telefoonnummer (indien u geen vast nummer heeft uw mobiele telefoonnummer)
    • Geboortedatum
    • Contractnummer van het abonnement dat u wilt opzeggen
    • Rekeningnummer waar de kosten van het abonnement van worden afgeschreven
    • Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met uw opzegtermijn)
    • Welke producten u wilt opzeggen
    • Reden van opzegging

12 maanden gratis e-mailbehoud

Wanneer u uw abonnement bij Solcon opzegt, kunt u nog 12 maanden gratis gebruik maken van uw Solcon e-mailadres(sen). Dat scheelt u een hoop geregel! Na deze periode ook nog blijven mailen? Dan kunt u voor € 4,95 per maand een e-mail only abonnement afsluiten.

Uw Solcon Compleet Extra’s voordelen

Als u uw internet abonnement opzegt bij Solcon vervallen uw Solcon Compleet Extra’s voordelen. Wanneer u uw abonnement bij Solcon opzegt, mag u ook uw mobiele abonnement bij KPN opzeggen. Dit doet u via www.mijnkpn.com.

Wat zijn de voorwaarden bij opzeggen?

Voor elk nieuw abonnement dat u aangaat, gaat u een nieuw contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1 jaar. Na afloop van deze periode wordt het contract automatisch maandelijks verlengd. Houd hierbij rekening met 1 maand opzegtermijn.

Wilt u binnen de contractperiode uw abonnement opzeggen? Dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Er gelden hierbij uitzonderingen, bijvoorbeeld bij overlijden.

Heeft u verder nog vragen?

  • Wat zijn de kosten bij opzeggen?

    Wanneer de einddatum van uw contract voorbij is, is opzeggen gratis. Is uw contractstermijn nog niet verstreken, maar wilt u toch graag per direct opzeggen? Dan berekenen wij een afkoopsom. Houd daarnaast altijd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

  • Ik wil overstappen naar een andere provider, moet ik zelf mijn Solcon abonnement opzeggen?

    Overstapservice
    Heeft u bij uw nieuwe provider aangegeven dat u gebruik wilt maken van de overstapservice? Dan zegt uw nieuwe provider het internet abonnement bij Solcon voor u op.

    Nummerbehoud
    Heeft u bij uw nieuwe provider aangegeven graag uw huidige telefoonnummer(s) te willen behouden? Dan wordt dit opgeheven bij Solcon. We zetten uw telefoonnummer(s) dan op de afgesproken datum over naar het netwerk van uw nieuwe provider.

  • Wat moet ik doen met mijn apparatuur van Solcon?

    In de bevestiging van opzegging staat welke apparatuur u naar ons moet terugsturen. U kunt de apparatuur in een willekeurige doos kosteloos sturen naar ons antwoordnummer:

    Solcon Internetdiensten
    Antwoordnummer 613
    8250 VB Dronten

  • Ik heb opgezegd, kan ik dit nog annuleren?

    We zijn blij dat u toch klant bij ons wilt blijven! Neem telefonisch contact met ons op via 088 – 003 22 22. Dan bespreken we samen wat we voor u kunnen betekenen.

  • Hoe kan ik mijn e-mails doorsturen?

    U kunt uw e-mailberichten automatisch doorsturen naar een ander adres via Solcon Webmail. Volg hiervoor onderstaand stappenplan.

    Stappenplan automatisch e-mailberichten doorsturen

    1. Klik op het instellingen icoon aan de rechterkant van de menubalk.
    2. Kies aan de linkerkant voor E-mail.
    3. Ga naar Automatisch doorsturen.
    4. Om het automatisch doorsturen te activeren klikt u op het pictogram in de linker bovenhoek. Geef aan naar welk e-mailadres u de berichten wilt sturen. Om een kopie van het e-mailbericht te bewaren, schakelt u Een kopie van het bericht opslaan in. Automatisch doorsturen is opgegeven als e-mailfilter. Als extra filterregels toegepast moeten worden na het automatisch doorsturen dient u Verwerk ook de erop volgende regels in te schakelen. U kunt ook het automatisch sturen instellen in de e-mailfilter instellingen.
    5. Klik op Wijzigingen toepassen.

  • Wat is de termijn voor opzeggen?

    Wanneer de einddatum van uw contract voorbij is, is opzeggen gratis. Is uw contractstermijn nog niet verstreken, maar wilt u toch graag per direct opzeggen? Dan berekenen wij een afkoopsom. Houd daarnaast altijd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

  • Hoe werkt opzeggen bij overlijden?

    De periode na een overlijden is altijd zwaar. Onze Klantenservice helpt u graag bij het kosteloos opzeggen of overzetten van het abonnement van de overledene. We hopen u op deze manier wat zorg uit handen te nemen en willen u veel sterkte wensen. De Klantenservice is bereikbaar via 088 – 033 22 22.

  • Waar vind ik mijn einddatum?

    In Serviceweb vindt u de begin- en einddatum van uw contract.

    → Lukt het niet om in te loggen? Bekijk waar u uw inloggegevens vindt.

  • Ik ga verhuizen, hoe kan ik opzeggen?

    Tijdens een verhuizing zijn er veel zaken die u moet regelen. Met de Solcon verhuisservice maken we het u dan ook graag zo eenvoudig mogelijk. Wilt u op uw nieuwe adres ook gebruik blijven maken van internet van Solcon? Geef dan uw nieuwe adres aan ons door en wij regelen de rest. Ontdek meer over de Solcon verhuisservice.