Hoe werkt voicemail?
Inschakelen van voicemail
Het in- en uitschakelen van voicemail kan alleen via Serviceweb (selecteer daar uw Telefonie-abonnement en kijk onder de optie Telefonie-instellingen). Om voicemailberichten af te luisteren vanaf een andere telefoonaansluiting is het noodzakelijk dat u een pincode instelt in Serviceweb.
Een e-mailadres kan opgegeven worden indien men een voicemail notificatie per e-mail wenst te ontvangen. De boodschap wordt als een bijlage toegevoegd als .wav-bestand.
Tevens kan er gekozen worden voor een optie om de voicemail gelijk weg te gooien nadat de e-mail verstuurd is. Dit zorgt er voor dat u de berichten alleen via e-mail ontvangt en niet meer kunt afluisteren via de telefoon. Wel moet er dan een geldig e-mailadres ingevuld zijn anders gaan de berichten verloren.
Afluisteren van voicemail
Om de voicemails te beluisteren kunt u bellen vanaf uw Solcon Telefonie-aansluiting naar 1233 of 333. Dit is gratis omdat het binnen het netwerk van Solcon blijft. Er wordt dan gevraagd om een pincode in te toetsen.
Inspreken van een welkomstboodschap
Bij de eerste keer inloggen is het handig om een eigen welkomstboodschap in te spreken. Dit kan met optie 0.
De voicemail van Solcon maakt geen verschil tussen “in gesprek” en “niet aanwezig”. Het heeft dan ook geen nut om een eigen boodschap in te spreken voor “in bezet”, deze optie wordt niet gebruikt.
Menu-opties
Hoofdmenu
- 1. Afluisteren van oude of nieuwe berichten
- 2. Het veranderen van folder (Oude of Nieuwe berichten)
- 3. Opties
Opties:
- 1. Inspreken van eigen “Niet bereikbaar bericht”
- 2. Inspreken van eigen “In gesprek bericht” (wordt niet gebruikt)
- 3. Inspreken van eigen naam
- 4. Veranderen van wachtwoord
Toets menu tijdens het afluisteren van een bericht:
- 4. Ga naar het vorige bericht.
- 5. Hetzelfde bericht nogmaals.
- 6. Het volgende bericht.
- 7. Bericht wissen.
- 9. Bericht opslaan in een andere folder.
- 0. Mailbox opties.
Folders:
Een afgeluisterd bericht kan weggegooid worden met optie 7, bericht wissen. Wordt deze optie niet gekozen dan zal het bericht automatisch naar de “Oude” berichten folder worden verplaatst. Uiteindelijk worden de “Oude” berichten door Solcon verwijderd na een aantal dagen.
Verder kan een bericht ook in een andere folder worden opgeslagen. De volgende folders zijn op dit moment beschikbaar.
- 0. Nieuwe berichten.
- 1. Oude berichten.
- 2. Werk berichten.
- 3. Familie-berichten.
- 4. Vrienden-berichten.