Wij staan voor u klaar!

Mijn internet is langzaam

Werkt u draadloos of bekabeld?


Draadloos

De kwaliteit van uw draadloze verbinding is afhankelijk van een aantal externe factoren die elk moment van de dag kunnen worden beïnvloed (denk hierbij b.v. aan het weer).

Er zijn steeds meer mensen die overstappen op draadloos internet of andere apparatuur gebruiken die op dezelfde frequentie (van 2,4GHz/5GHz) werkt van draadloos internet. Dit kan allemaal omdat dit een vrije frequentieband (radiosignaal) is die door iedereen gebruikt kan worden. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan een babyfoon, magnetron, adapter etc..

Ook komt daarbij het feit dat het zendvermogen voor deze vrije frequentieband in Europa beperkt is door regelgeving, waardoor dit mogelijk problemen kan veroorzaken als het wegvallen van het draadloze signaal of een langzamere downloadsnelheid bij het opvragen van informatie op het internet. Uiteraard kunt u zich dan ook voorstellen dat het niet vanzelfsprekend is dat er de beschikking is over volledig draadloos signaal wanneer er bijvoorbeeld op zolder gebruik maakt van draadloos internet.

Een andere oorzaak van de kwaliteit van het draadloze netwerk kan worden veroorzaakt door het gebruik van verouderde computerapparatuur. U kunt hiervoor onderstaande mogelijke oplossingen toepassen om hier verbetering in aan te kunnen brengen :

  1. Door het draadloze toegangspunt te verplaatsen. Een paar centimeter kan genoeg zijn om een beter signaal te verkrijgen.
  2. Ook kan het gebruik van een ander kanaal verbetering geven in de verbinding. Het aanpassen van het draadloze kanaal wordt uitgelegd op deze pagina.
  3. Een draadloze versterker (repeater) aanschaffen welke het signaal versterkt op de plekken waar dit  het zwakst is. Voor advies hierover kunt u zich het beste laten informeren bij een computerwinkel bij u in de omgeving.

Let op: Wilt u uw werkelijke internetsnelheid testen? Doe dit dan altijd bekabeld. Klik hierboven op “bekabeld” voor een instructie.

Bekabeld

Om de snelheid van uw internetverbinding te achterhalen, kunt u een speedtest uitvoeren.

Ga naar: http://solcon.speedtest.net

Druk op de optie “Begin test (recommended server)”.

Noteer de volgende resultaten van de test:

  • Ping
  • Download
  • Upload

Heeft u nog meer vragen? Neemt u dan contact op met onze helpdesk op 088 – 0032 222.


Heeft de informatie op deze pagina u geholpen?

Om u online nog beter te kunnen helpen, willen we graag van u weten of de informatie op deze pagina u heeft geholpen. U krijgt geen persoonlijke reactie. Heeft u een vraag? Neemt u dan contact op met onze klantenservice.