Solcon verhuisservice

Gaat u binnenkort verhuizen?

We helpen u hier graag bij! Geef uw verhuizing bij voorkeur een maand van tevoren aan ons door, zodat u geen dag internet of tv hoeft te missen.

Solcon verhuisservice maakt het makkelijk

Tijdens een verhuizing zijn er veel zaken die u moet regelen. Met de Solcon verhuisservice maken we het dan ook graag zo gemakkelijk mogelijk voor u. Geef uw verhuizing aan ons door en wij regelen de rest.

  •  Geen eenmalige verhuiskosten
  •  Persoonlijke begeleiding tijdens de gehele verhuizing
  •  Uw Solcon e-mailadres en andere diensten gaan gewoon mee over
  •  Advies over het pakket dat het beste bij u past
  •  Installatie door onze monteur voor € 35,- i.p.v. € 90,50
  •  Ondersteuning na de verhuizing voor al uw vragen

Stappenplan verhuizen

We leggen u hieronder kort uit hoe een verhuizing bij Solcon werkt.

1. Geef uw verhuizing door

Neem contact op met onze Klantenservice om uw verhuizing door te geven. Samen bekijken we of Solcon beschikbaar is op uw nieuwe adres.

2. Pakket samenstellen

Wanneer Solcon beschikbaar is op uw nieuwe adres, dan nemen we de mogelijkheden voor uw pakket door. We bekijken samen of het huidige pakket nog voldoet aan uw wensen.

3. Bevestigingsmail

Nadat we alle stappen hebben besproken, ontvangt u van ons per e-mail een bevestiging van de verhuizing met hierin het nieuwe adres, de verhuisdatum en informatie over de apparatuur.

4. Apparatuur

Ontvangt u nieuwe apparatuur van ons? Dan sturen we dit een week voor de verhuisdatum naar uw nieuwe adres. 

5. Installatie

Als u ervoor heeft gekozen om de installatie te laten uitvoeren door een monteur, dan komt deze bij u langs op de afgesproken datum. Voert u liever zelf de installatie uit? Bekijk dan onze handleidingen voor handige instructies.

6. Hulp na de verhuizing

Heeft u na uw verhuizing nog vragen? De verhuismedewerker die u eerder al heeft gesproken blijft voor u klaarstaan. We wensen u veel geluk in uw nieuwe woning met een stabiel netwerk achter u!

Geef uw verhuizing aan ons door

Bel ons

Bel onze verhuisdesk via telefoonnummer 088 003 22 22.
– (kies optie 1 & daarna 3: verhuizing).

 

Bel mij terug

Wilt u liever door ons teruggebeld worden? Laat dan uw gegevens achter op ons terugbelformulier. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Heeft u verder nog vragen?

  • Hoe ver van tevoren moet ik mijn verhuizing doorgeven?

    Geef bij voorkeur minimaal één maand van tevoren uw verhuizing aan ons door. We hebben deze tijd namelijk nodig om de aansluiting op uw nieuwe adres te regelen.

  • Gaat opzeggen en aansluiten op dezelfde dag?

    Het is mogelijk om de diensten op uw oude adres op dezelfde dag op te zeggen als de aansluiting op het nieuwe adres. Ook is het een optie om de diensten op uw oude adres nog langer door te laten lopen en deze op een later moment op te zeggen. U kunt zo eerst nog klussen in uw nieuwe woning zonder dat de diensten op uw oude adres niet meer beschikbaar zijn.

  • Kan ik in mijn nieuwe woning voor hetzelfde pakket als nu kiezen?

    Dit is afhankelijk van de diensten die we kunnen leveren op uw nieuwe adres. In sommige gevallen is het inderdaad mogelijk om hetzelfde pakket mee te nemen. In andere gevallen dient er een overstap van pakket gemaakt te worden. U kunt hierbij denken aan verschillende netwerken en snelheden. Onze verhuismedewerkers bespreken graag telefonisch de mogelijkheden met u en voeren indien nodig aanpassingen door.

  • Wanneer komt de monteur bij mij langs?

    Heeft u ervoor gekozen om de installatie te laten uitvoeren door een monteur? Dan kunt u voor de opleverdatum van uw nieuwe woning een afspraak inplannen met de monteur.

  • Kan ik mijn verhuizing nog wijzigen?

    Is de datum van uw verhuizing veranderd? Of is het adres toch iets anders dan u in eerste instantie gedacht had? Geen probleem. Geef uw wijzigingen door aan onze verhuismedewerkers via 088 – 003 22 22. Samen met u bekijken we graag welke mogelijkheden er zijn om wijzigingen in uw verhuizing door te voeren.

  • Is Solcon beschikbaar op mijn nieuwe adres?

    Doe een postcodecheck op onze website om te controleren welk pakket er mogelijk is op uw nieuwe adres of neem contact met ons op. Onze verhuismedewerkers kijken graag met u mee naar de mogelijkheden. We zijn te bereiken via telefoonnummer 088 – 003 22 22 op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:30 uur. Kies in het keuzemenu optie 1 en daarna optie 3: verhuizing.

  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden bij een verhuizing?

    Wanneer uw nieuwe adres in hetzelfde netnummer gebied ligt, kunt u uw telefoonnummer gewoon behouden. Verhuist u naar een adres met een ander netnummer, dan krijgt u een nieuw telefoonnummer. Het nieuwe telefoonnummer vindt u in de bevestigingsmail. 085 nummers kunnen altijd worden meegenomen naar een nieuw adres.

  • Moet ik mijn apparatuur terugsturen bij een verhuizing?

    Wanneer u apparatuur moet terugsturen ontvangt u van ons hierover meer informatie. We geven aan om welke apparatuur het gaat en naar welk adres u dit kunt opsturen. Indien u geen bericht hierover van ons ontvangt, hoeft u dus ook geen apparatuur terug te sturen.

  • Er zit geen aansluiting in mijn nieuwe woning. En nu?

    Onze verhuismedewerkers leggen u graag uit hoe dit proces in zijn werk gaat. Neem hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 – 003 22 22. Ook kunt u eenvoudig zelf een nieuwe aansluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl.

Vijf goede redenen om voor Solcon te kiezen


Sinds juli 2017 is Solcon onderdeel van KPN.

ISA®, hét kennisplatform voor veilig internet met tips en tools.

Bellen via de vaste lijn tegen lage beltarieven en altijd gratis met andere Solcon klanten.

Kijk altijd en overal uw favoriete programma via de Solcon TV app. Nu ook beschikbaar in de EU-landen