Nieuwe Solcon Webmail

Nieuwe Solcon Webmail

Met de nieuwe mailomgeving kunt u blijven e-mailen zoals u gewend bent. Alleen dan nog sneller, eenvoudiger én veiliger! Benieuwd wat er precies veranderd is? We zetten de veelgestelde vragen hieronder voor u op een rijtje.

Veelgestelde vragen

  • Waarom is er een nieuwe mailomgeving?

    Om e-mailen voor u voortaan nog gemakkelijker, veiliger en sneller te maken. De nieuwe Solcon Webmail is namelijk sneller, beter en veiliger dan de oude mailomgeving. Ook is de nieuwe Webmail te gebruiken op mobiel en tablet. Wel zo gemakkelijk!

  • Via welke link kan ik de nieuwe Webmail gebruiken?

    Ga hiervoor naar https://webmail.solconmail.nl. Op dit moment kunt u alleen via deze link inloggen wanneer u hierover een bericht heeft gehad van Solcon.

  • Zijn al mijn oude e-mails nog beschikbaar?

    Zeker. De nieuwe Webmail is niets anders dan een nieuwe manier om dezelfde e-mails te bekijken. Ook wanneer u uw e-mail bijvoorbeeld bekijkt via Outlook (of een ander mailprogramma) verandert er niets. In de nieuwe Webmail zijn al uw huidige mappen ook nog beschikbaar.

  • Wat is mijn gebruikersnaam?

    Uw inloggegevens zijn niet veranderd. U kunt dus gewoon met dezelfde inloggegevens als eerder inloggen. Uw gebruikersnaam (inlognaam) is een unieke naam voor uw mailbox. Deze bestaat altijd uit kleine letters. Er kunnen meerdere e-mailadressen onder uw mailbox hangen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Uw wachtwoord is niet bij ons bekend en kunt u dan dus ook niet bij ons opvragen. U kunt uw wachtwoord herstellen door in te loggen op Serviceweb.

  • Waar vind ik de handleiding voor de nieuwe Solcon Webmail?

    Deze vindt u door rechtsboven op het vraagteken icoon te klikken.

  • Kan ik de oude Webmail ook gewoon nog blijven gebruiken?

    We raden het af om nog gebruik te maken van de oude mailomgeving. Bij het aanmaken van uw nieuwe mailomgeving heeft Solcon eenmalig al uw contacten overgezet. Wanneer u later nog wijzigingen doorvoert in de oude mailomgeving, zullen deze niet zichtbaar zijn in de nieuwe Webmail.

    Daarnaast zal de oude Webmail binnenkort verdwijnen en is alleen nog de nieuwe Webmail voor u beschikbaar.

  • Waar is Qdisk?

    De nieuwe Webmail heeft geen opties voor bestandsopslag. Wij adviseren u hiervoor gebruik te maken van Microsoft OneDrive of Dropbox. Binnenkort verdwijnt de oude Webmail en dus ook Qdisk. Vergeet daarom niet om zelf uw bestanden naar een andere clouddienst te verplaatsen. Zo voorkomt u dat u straks uw bestanden kwijt bent.

Agenda en adresboek

  • Waar vind ik mijn agenda?

    Linksboven naast het Solcon logo vindt u drie iconen. Onder het derde icoon (agenda) bekijkt u uw agenda.

  • Wat is er gebeurd met mijn oude agenda-items?

    Uw oude agenda-items zijn niet overgezet naar de nieuwe Webmail. Wilt u toch graag dat uw oude agenda-items terug te vinden zijn in de nieuwe Webmail? Ga dan naar https://ssw.solcon.nl/agenda/. U kunt hier uw oude/huidige gegevens invullen waarna uw agenda geëxporteerd wordt naar een bestand. Dit bestand dient u eenmalig in de nieuwe Webmail te importeren. Open uw agenda en klik aan de linkerkant op Nieuwe agenda toevoegen -> bestand uploaden.

  • Zijn al mijn contacten bewaard?

    Bij de overgang naar de nieuwe Webmail zal Solcon eenmalig al uw contacten overzetten. U hoeft hier zelf dus niks voor te doen.

Weergave en instellingen

  • Kan ik mijn mails ook sorteren?

    Rechtsonder ‘Nieuw bericht’ vindt u de optie ‘Sorteren’. Met deze optie kunt u uw e-mails naar wens sorteren.

  • Ik krijg veel spam, wat kan ik daaraan doen?

    Allereerst kunt u in Serviceweb uw spamniveaus aanpassen per mailbox. Daarnaast kunt u met de nieuwe Webmail eenvoudig aangeven of een e-mail ongewenst is via de volgende knop:

    De betreffende e-mail wordt verplaatst naar de Spam map. Ook ontvangt het Solcon spambeheer platform een bericht dat dit type e-mail een hoge kans heeft op spam. Op deze manier kunnen wij het spamfilter verbeteren en ontvangt u minder spam.

  • Hoe kan ik een leesbevestiging instellen?

    U vindt de optie voor het instellen van een leesbevestiging in het menu naast de knop verzenden.

    Leesbevestiging

     

Nog geen antwoord op uw vraag?

We helpen graag! Laat uw vraag achter op het hulpformulier en u ontvangt zo snel mogelijk per e-mail het antwoord op uw vraag.