Problemen met uw internetverbinding? Check hier wat een internetstoring is

Problemen met uw internetverbinding? Check hier wat een internetstoring is

Ligt u net lekker een film te kijken op uw tablet, valt de wifi weg. Leuk is anders. U komt overeind om het modem te controleren. Alle lampjes werken, de stekkertjes zitten goed. Niks aan het handje, zo te zien. Maar hoe kan het dan dat het internet toch niet naar behoren werkt?

Internetstoring meerdere oorzaken

Een internetstoring kan meerdere oorzaken hebben. Allereerst is het goed om uit te zoeken of u te maken heeft met wifi-problemen of met een internetstoring. Zo kan het probleem veroorzaakt worden door de locatie van uw modem en dat kunt u gelukkig zelfstandig oplossen. Een slecht wifi-signaal kan ook te maken hebben met storende apparatuur in huis, denk aan de babyfoon en zelfs vrolijk knipperende kerstverlichting (!) schijnt een doorn in het oog van goedwerkende wifi te zijn. Een overbelast wifi-kanaal zou de boosdoener kunnen zijn of ligt misschien het glasvezelnetwerk eruit door bijvoorbeeld een beschadiging aan de kabel tijdens werkzaamheden in uw straat?

Wifi-problemen versus internetstoring

Het verschil tussen een instabiele internetverbinding (wifi-problemen) en een internetstoring is dat u bij wifi-problemen vaak aan de verbinding zelf iets kunt doen. Denk aan de modem resetten, verplaatsen of de kabels controleren. Een internetstoring is meestal iets van buitenaf, soms moet u een tijdje wachten om vervolgens de modem te resetten door hem aan en uit te doen. Wat u direct kunt doen en zeker nooit kwaad kan is kijken of er een storing in uw postcodegebied gaande is.

Knipperende lampjes

Helaas kunt u niet gelijk aan de lampjes op uw modem zien of u last heeft van een storing. De ene keer zullen de lampjes wel knipperen en de andere keer niet. Eén ding is zeker: Als het Power/DSL-lampje knippert is er sowieso iets mis.

Wij staan voor u klaar

Als u klant bij Solcon bent en er niet uitkomt neem dan gerust contact op met de Servicedesk van Solcon om een goed beeld te krijgen van wat er aan de hand is. Een medewerker gaat dan samen met u achterhalen waar het probleem vandaan komt om tot een goede oplossing te komen.