Retourinstructies Apparatuur terugsturen

Bij uw abonnement van Solcon ontvangt u van ons apparatuur in bruikleen. Dit betekent dat u de apparatuur moet terugsturen als u uw abonnement bij ons opzegt. Of wanneer u nieuwe apparatuur krijgt bij een verhuizing of defect. Zo kunnen wij de apparatuur recyclen of refurbishen.

Welke apparatuur ontvangen we graag terug?

Als u uw abonnement opzegt sturen we u een brief met daarin de informatie welke apparatuur retour moet. Alleen de apparaten die u in bruikleen heeft, ontvangen we graag terug. In sommige gevallen hoeft u dus niet alles terug te sturen, bijvoorbeeld omdat u deze zelf heeft gekocht.

Klik op een van de onderwerpen voor meer informatie.

Wel terugsturen

  • Modem
  • Spanningsadapter

Niet terugsturen

  • Netwerkkabel (UTP-kabel)
  • Handleidingen en oude verpakking

 

Wel terugsturen

  • TV-ontvanger
  • Spanningsadapter
  • Afstandsbediening

Niet terugsturen

  • Netwerkkabel (UTP-kabel)
  • HDMI-kabel
  • Handleidingen en oude verpakking

 

Wel terugsturen

  • Glasvezelkastje (met uitzondering van type 1a en 2 – Genexis)*
  • Spanningsadapter

*Onder ‘Demonteren’ vindt u een korte handleiding voor het loskoppelen van uw glasvezelkastje.

Niet terugsturen

  • Netwerkkabel (UTP-kabel)
  • Handleidingen en oude verpakking

 

Hoeft u niet terug te sturen. Bijvoorbeeld: FRITZ!WLAN Repeater (wifi-repeater), FRITZ! Powerline adapter en Switch Netgear.
 

Volg onderstaand stappenplan voor het demonteren van uw type glasvezelkastje.

Type 4 – Genexis – P1090 / Type 4a – Genexis – TK01-P2110 / Type 10 – Huawei 8010H
Type 5 – Genexis P1090 of AT01-P2110 / Type 9 – Huawei 8010H
Type 3 – Genexis P1090 of TY01-P2110
Type 1a – Genexis NT / Type 2 – Genexis OCG-1012 of OCG-P2110 (1 of 4 poorten)
Stap 1: Druk de vergrendelknop bovenaan in het midden van het kastje in.
Stap 1: Trek het lipje bij poort 1 naar voren.
Stap 1: Druk de vergrendelknop bovenaan het kastje in.
Deze glasvezelkastjes moeten blijven hangen en hoeft u niet te demonteren.
Stap 2: Schuif nu langzaam het voorste gedeelte van het kastje naar beneden.
Stap 2: Schuif de huls langzaam naar beneden.
Stap 2: Schuif nu langzaam het voorste gedeelte van het kastje naar boven.
Stap 3: U kunt het glasvezelkastje nu loskoppelen.
Stap 3: U kunt het glasvezelkastje nu loskoppelen.
Stap 3: U kunt het glasvezelkastje nu naar u toetrekken en loskoppelen.

Wat is het retouradres?

U kunt uw apparatuur kosteloos retourneren in een willekeurige doos. Bij defecte apparatuur sturen we u de nieuwe apparatuur in een doos toe. Deze kunt u gebruiken voor het terugsturen van de oude apparatuur. Natuurlijk mag u ook een willekeurige doos gebruiken.

Tips voor het terugsturen:

  • Op www.postnl.nl vindt u de adressen en openingstijden van alle servicepunten bij u in de buurt.
  • Vraag bij het PostNL Servicepunt altijd om een afleverbewijs als bevestiging en bewaar deze goed.

Adres op doos

Schrijf ons adres op de doos en stop er een briefje bij in met uw naam en adres. Dan weten we dat de apparatuur van u afkomstig is. U kunt de doos vervolgens kosteloos opsturen naar onderstaand adres:

Retouradres:
Solcon Internetdiensten
Antwoordnummer 613
8250 VB Dronten

Veelgestelde vragen

We ontvangen de apparatuur graag terug binnen 14 dagen na ontvangst van de retourbrief.

Apparaten die u niet meer gebruikt en die u niet hoeft terug te sturen kunt u brengen naar de milieustraat of naar een elektronica inleverpunt (www.wecycle.nl).

Zoeken: