Voorwaarden Solcon Opleverservice

Voorwaarden Solcon Opleverservice

Niet aanwezig
Afspraak kan verzet worden tot 24 uur van tevoren. Binnen deze termijn of bij niet aanwezig wordt 25 euro in rekening gebracht.

Bezoek monteur
Bij een bezoek van de monteur dient u altijd aanwezig te zijn. U mag ook iemand anders de monteur laten ontvangen, mits deze persoon ouder is dan 18 jaar (en dit ook kan aantonen op verzoek van de monteur indien gewenst).

Toegang
De monteur dient toegang te hebben tot de noodzakelijke ruimtes zoals meterkast of ander punt waar de (telefoon)kabel het huis binnenkomt. Zwaar meubilair, zoals kasten en dergelijke, moeten verplaatst zijn voordat de monteur er is.

Stroompunt
Voor het modem en de Genexis (alleen bij glasvezel) is een beschikbaar stroompunt nodig. Bij de televisie is voor de TV-ontvanger ook een beschikbaar stroompunt nodig.

Elektra
We realiseren geen stroompunten en verleggen geen stroomkabels.

Kruipruimte

  • Kabels kunnen getrokken worden door de kruipruimte op verzoek en tegen een meerprijs. Echter moet de kruipruimte goed toegankelijk zijn, niet vochtig en geen obstakels aanwezig. De monteur zal de veiligheid controleren alvorens hij de kruipruimte zal betreden. Tevens dient u aanwezig te zijn als de monteur de kruipruimte betreedt. Mocht dit niet het geval zijn, dan wordt er een kabel langs de muur / plint getrokken.
  • U dient zelf aan te geven waar geboord mag / moet worden en hoe de kabels dienen te lopen. Boren gebeurt alleen in het woongedeelte van het huis. Er zal nooit geboord worden in een vloer met vloerverwarming. De maximale boorlengte bedraagt 20 centimeter.

Kabels

  • 20 meter UTP kabel (Cat 5e) is inbegrepen. Schroeven, installatietape, beugeltjes, connectoren zijn tevens inbegrepen.
  • Kabels en leidingen worden niet in de muur weggewerkt. Behalve als u al voorbereidingen hebt getroffen. Bijvoorbeeld als er al een loze leiding aanwezig is.
  • Werkzaamheden buiten het huis om zoals graaf-, straat-, smeed-, breek-, timmer-, metsel-, schilder- of bouwkundige werkzaamheden en steigerwerk of bekabeling buitenom aanleggen wordt niet door ons uitgevoerd.

Kabels COAX (tbv analoge TV & DVB-c)

  • In sommige situaties wordt er nog DVB-c en analoge TV geleverd. Onze monteurs leveren geen coax kabels t.b.v. deze aansluitingen. Dit zal zelf voorbereid moeten worden.

Draadloos

  • Het is mogelijk gebruik te maken van een Powerline Adapter. Hiermee kunt u uw elektrische bekabeling gebruiken voor het transport van het netwerksignaal of bijvoorbeeld het televisie signaal. Omdat de kwaliteit van het signaal via een Powerline Adapter sterk afhankelijk is van het stroomnetwerk in de woning, kan Solcon hier geen kwaliteitsgarantie geven. Solcon adviseert om geen gebruik te maken van Powerline adapters voor TV en dit altijd bekabeld te laten doen.
  • Draadloos bereik is van veel omstandigheden afhankelijk. Een signaal kan afnemen in sterkte in een woning. In overleg kan een repeater aangeschaft worden om het draadloze bereik te vergroten. 
  • Om apparaten draadloos in te kunnen stellen moeten ze voorzien zijn van een goed werkende draadloze ontvanger. Om apparaten bekabeld in te kunnen stellen moeten ze voorzien zijn van een goed werkende netwerkkaart

Printers
Draadloze of bedrade netwerkprinters worden niet ondersteund en aangesloten door onze monteur.

Televisie

  • TV moet beschikken over vrije HDMI poort
  • TV wordt altijd bekabeld aangesloten middels een HDMI kabel
  • Solcon TV app werkt alleen op recente versies van Android en iOS

Alarm over IP
Alarm over IP wordt niet ondersteund. In vrijwel alle gevallen zal het wel werken. Maar dient u vooraf contact op te nemen met de verzekeraar of het bedrijf dat het alarm heeft aangelegd.

Telefonie
Telefonie centrales / IP telefoontoestellen worden niet ondersteund.

Overig
Solcon is niet verantwoordelijk voor het aansluiten en configureren van randapparatuur zoals een NAS.

 

Garantie

Solcon biedt 1 maand garantie op de werkzaamheden die tijdens de installatie als onderdeel van de Solcon Opleverservice zijn uitgevoerd. Daarna is er de reguliere support mogelijkheid middels telefoon of email.

De garantie is niet geldend in de volgende situaties:

  • De garantie is niet van toepassing als er veranderingen gemaakt zijn in de configuratie of fysieke situatie door uzelf of door derden na bezoek van de monteur
  • De garantie is niet geldend voor slecht of onvoldoende wifi bereik (een goed wifi-signaal is afhankelijk van vele factoren)
  • De garantie is alleen van toepassing bij normaal gebruik en indien conform de installatie- en gebruiksvoorschriften is gehandeld.
  • De garantie geldt niet indien het defect is ontstaan door schade als gevolg van een ongeluk, onjuist gebruik, verwaarlozing, normale slijtage, of indien er ingrepen aan zijn verricht of reparatie is uitgevoerd door niet door ons erkende monteur.
  • Extra kosten die door u of door derden gemaakt worden voor het kunnen uitvoeren van de reparatie, vallen niet onder de garantie.

Vijf goede redenen om voor Solcon te kiezen


Al ruim 20 jaar is Solcon een zelfstandige, onafhankelijke en 100% Hollandse internetprovider.

Solcon heeft dit jaar weer een uitstekend testoordeel internet (7,5) volgens de Consumentenbond.

“Deskundige, vriendelijke en geduldige medewerkers van onze Klantenservice in combinatie met een zeer goede en zeer snelle service.” Opiness.nl.

ISA®, hét kennisplatform voor veilig internet met tips en tools.

Bellen tegen vaste lage beltarieven en altijd gratis met andere Solcon-klanten.