Ga je verhuizen of samenwonen en wil je daarom jouw abonnement wijzigen? Maak gebruik van onze verhuisservice. Zo hoef je niet zonder internet en televisie te zitten. Geef je verhuizing telefonisch aan ons door en wij regelen de rest.
Samenstelling pakket wijzigen
Wil je je abonnement wijzigen of een deel van het abonnement opzeggen, zoals bijvoorbeeld een extra TV-zender? Dan kun je dit zelf aanpassen in Mijn Solcon.
Overlijden abonnee
De periode na overlijden is altijd zwaar. Als je ons belt helpt onze klantenservice medewerker je graag bij het kosteloos opzeggen of overzetten van het abonnement. We hopen jou daarmee wat zorg uit handen te nemen.
Waarom wil je je abonnement opzeggen?
Ben je ontevreden over de internetsnelheid- of kwaliteit? Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Soms is het verplaatsen van het modem of een wifi-repeater de oplossing om het internet te verbeteren. We helpen je graag bij het verbeteren van de internetverbinding.
Toch opzeggen?
Jammer te horen! Bel ons, dan helpen wij je verder bij het opzeggen van jouw glasvezel– of DSL-abonnement. We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur.
Wij horen graag wat wij kunnen doen om jouw ervaring met ons te verbeteren. Wanneer je contact met ons opneemt kunnen we samen kijken of wij jou nog ergens mee kunnen helpen.
We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur.
Wil je jouw abonnement wijzigen of opzeggen, omdat je de abonnementskosten te hoog vindt?
We kijken graag met je mee om een pakket te vinden die beter aansluit bij jouw wensen.
We zijn bereikbaar op 088 – 003 22 22. Op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur.
Pakket aanpassen Heb je op dit moment een hogere snelheid dan dat je gebruikt of maak je bijvoorbeeld geen gebruik van extra zenderpakketten? Bekijk of je kunt besparen en pas eenvoudig zelf jouw abonnement aan in Mijn Solcon.
Gratis voordelen
Combineer je internet van Solcon met een mobiel abonnement van KPN? Dan profiteer je van gratis voordelen. Lees meer over Solcon Compleet Extra’s.
Extra dienst opzeggen
Wil je je abonnement wijzigen of een deel van het abonnement opzeggen, zoals bijvoorbeeld een extra TV-zender? Dan kun je dit zelf aanpassen in Mijn Solcon.
Let op: het is niet mogelijk om jouw gehele abonnement op te zeggen via Mijn Solcon. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
De opzegging kunnen we dan direct voor je regelen. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 08.30 – 17.30 uur op 088 – 003 22 22.
We kunnen je nog beter helpen als je je naam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van jouw rekeningnummer bij de hand houdt.
Je kunt ook per brief of online opzeggen. Hoe je dit doet, kun je vinden in de Veelgestelde Vragen op deze pagina.
Welke voordelen als Solcon klant ga je missen?
Betrouwbaar internet met een hoge klantwaardering
Solcon op de 2de plaats in de provider monitor test van de Consumentenbond, met een mooie score van 7,8!
Extra voordelen van Solcon Compleet
Combineer internet van Solcon met een mobiel abonnement van KPN en profiteer van allerlei voordelen: Dubbele data, een gratis zenderpakket, korting op je abonnement en meer.
Gratis beveiliging met Solcon Veilig Online
Als klant van Solcon krijg je gratis Solcon Veilig Online voor 5 apparaten. Met dit pakket is jouw telefoon, tablet, laptop of computer goed beveiligd.
Heb je verder nog vragen?
Wanneer de einddatum van het contract voorbij is, is opzeggen gratis. Is jouw contractstermijn nog niet verstreken, maar wil je toch graag per direct opzeggen? Dan berekenen wij een afkoopsom. Houd daarnaast altijd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.
Ja dat kan, alleen duurt de verwerking van de opzegging dan wel langer: maximaal 4 weken. Om de opzegging sneller te verwerken zullen wij altijd telefonisch contact met je opnemen. Dit doen we met een 088 nummer. Je kunt jouw (aangetekende) brief sturen naar onderstaand adres:
Noteer de volgende punten in jouw schriftelijke opzegging of e-mail:
• Jouw naam
• Adres en woonplaats
• Telefoonnummer (indien je geen vast nummer hebt, jouw mobiele telefoonnummer)
• Geboortedatum
• Contractnummer van het abonnement dat je wilt opzeggen
• Rekeningnummer waar de kosten van het abonnement van worden afgeschreven
• Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met de opzegtermijn)
• Welke internetpakket je wilt opzeggen
• Reden van opzegging
In de bevestiging van opzegging staat welke apparatuur je naar ons moet terugsturen. Je kunt de apparatuur in een willekeurige doos kosteloos sturen naar ons antwoordnummer:
Overstapservice
Heb je bij jouw nieuwe provider aangegeven dat je gebruik wil maken van de overstapservice? Dan zegt jouw nieuwe provider het internet abonnement bij Solcon voor jou op.
Nummerbehoud
Heb je bij jouw nieuwe provider aangegeven graag jouw huidige telefoonnummer(s) te willen behouden? Dan wordt dit opgeheven bij Solcon. We zetten jouw telefoonnummer(s) op de afgesproken datum over naar het netwerk van jouw nieuwe provider.
We zijn blij dat je toch klant bij ons wilt blijven! Neem telefonisch contact met ons op via 088 – 003 22 22. Dan bespreken we samen wat we voor jou kunnen betekenen.
1. Klik op het instellingen icoon aan de rechterkant van de menubalk.
2. Kies aan de linkerkant voor E-mail.
3. Ga naar Automatisch doorsturen.
4. Om het automatisch doorsturen te activeren klik je op het pictogram in de linker bovenhoek. Geef aan naar welk e-mailadres je de berichten wil sturen. Om een kopie van het e-mailbericht te bewaren, schakel je Een kopie van het bericht opslaan in. Automatisch doorsturen is opgegeven als e-mailfilter. Als extra filterregels toegepast moeten worden na het automatisch doorsturen moet je Verwerk ook de erop volgende regels inschakelen. U kunt ook het automatisch sturen instellen in de e-mailfilter instellingen.
5. Klik op Wijzigingen toepassen.
Voor elk nieuw abonnement geldt een contracttermijn van 12 maanden. Na deze periode wordt jouw contract automatisch maandelijks verlengd. Houd hierbij rekening met 1 maand opzegtermijn. In Mijn Solcon vind je de begin- en einddatum van het contract. Heb je extra zenderpakketten gekozen? Deze kun je elke maand aan- of uitzetten via Mijn Solcon.
In Mijn Solcon vind je de begin- en einddatum van jouw contract.
Dit zijn de voorwaarden bij opzeggen
Voor elk nieuw abonnement dat je aangaat, ga je een nieuw contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1 jaar. Na afloop van deze periode wordt het contract automatisch maandelijks verlengd. Houd hierbij rekening met 1 maand opzegtermijn.
Wil je binnen de contractperiode het abonnement opzeggen? Dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Er gelden hierbij uitzonderingen, bijvoorbeeld bij overlijden.
Nadat de aansluiting is opgeven, kun je jouw Solcon e-mailadressen nog 12 maanden kosteloos gebruiken.