Wij staan voor u klaar!

Stappenplan overstappen voor DSL

Stap 1: Controleer uw huidige contract

U wilt natuurlijk niet dat u lange tijd dubbele abonnementskosten betaalt. Of boetekosten betaalt voor het beëindigen van uw huidige abonnement. Of onnodig lang zonder internet, telefonie en/of televisie zit. Controleer daarom altijd de voorwaarden van uw huidige contract. Let daarbij op:

  • De contractduur
  • De opzegtermijn
  • Eventuele afkoopsommen

Twijfelt u of heeft u vragen? Neem dan voor de zekerheid contact op met uw huidige provider.

Wilt u uw telefoonnummer behouden?

Dat kan. Nadat de internetverbinding is opgeleverd en uw modem is aangesloten, zal de overname van het telefoonnummer in gang worden gezet. De overgangsdatum vindt u terug in de orderomschrijving. Houd er rekening mee dat het 10 werkdagen kan duren voordat het telefoonnummer is overgezet. Tijdens deze periode bent u niet bereikbaar. Heeft u een opzegtermijn bij uw oude provider? Dan houdt Solcon daar rekening mee als u deze opzegtermijn doorgeeft aan onze klantenservice. De tijd dat u niet te bereiken bent, is in dat geval gelijk aan de opzegtermijn die u dan doorgeeft. Eventuele dubbele abonnementskosten, opzegkosten en/of boetes worden niet door Solcon vergoed!

Stap 2: Bestel bij Solcon

Vraag uw internetverbinding aan bij Solcon. Dat kan eenvoudig online via het abonnementsoverzicht. U kunt ook bellen met onze klantenservice via 088 – 003 22 22. Bestel bij voorkeur minimaal 6 weken voor de einddatum van uw huidige contract. Dat voorkomt dat u straks lange tijd zonder internet, telefonie of tv zit. We kunnen u op dat moment nog niet vertellen wanneer u precies kunt beschikken over de diensten van Solcon.

Heeft u nu internet en telefonie via DSL?

Geef als ingangsdatum voor uw abonnement bij Solcon een datum op die minimaal twee weken vóór de einddatum van uw huidige contract ligt. Overstappen neemt 10 tot 15 werkdagen in beslag. Na een onderbreking van meestal enkele uren tot maximaal 1 dag stapt u over.

Heeft u nu internet en telefonie via de kabel?

Geef als ingangsdatum voor uw abonnement bij Solcon een datum op die minimaal twee weken vóór de einddatum van uw huidige contract ligt. Er ontstaat dan een korte overlap, zodat u altijd kunt blijven internetten en bellen.

Heeft u nu internet en telefonie via glasvezel?

Geef als ingangsdatum voor uw abonnement bij Solcon een datum op die minimaal twee weken vóór de einddatum van uw huidige contract ligt. Er ontstaat dan een korte overlap, zodat u altijd kunt blijven internetten en bellen.

Stap 3: Bevestiging van de bestelling

Binnen één week ontvangt u een schriftelijke bevestiging met daarin een overzicht van uw bestelling. Controleer goed of al uw gegevens kloppen. Is dat niet het geval? Neem dan binnen zeven werkdagen contact op met onze klantenservice om uw gegevens aan te passen of uw bestelling te annuleren.

Stap 4: Zeg uw huidige abonnement op

In de bevestigingsbrief van Solcon staat de geplande leveringsdatum vermeld. Vanaf die datum kunt u uw huidige abonnement opzeggen. Solcon mag en kan dit niet voor u doen. Om op te zeggen kunt u contact opnemen met de klantenservice van uw huidige provider of de opzegkaart gebruiken die in het installatiepakket is bijgesloten. Stuur de opzegkaart ingevuld op naar de betreffende provider die u wilt opzeggen.

Wanneer zeg ik precies op?

Solcon adviseert om het contract ongeveer twee weken later te beëindigen dan dat het abonnement van Solcon wordt opgeleverd. Zo voorkomt u dat u zonder internet komt te zitten. Houd natuurlijk wel rekening met de contractduur en opzegtermijn die u heeft bij uw huidige provider. Sommige providers behandelen de overname van een telefoonnummer naar een nieuwe provider als opzegging van het abonnement. Controleer dit altijd vooraf en licht zo nodig de klantenservice van Solcon in. Zo komt u niet voor onverwachte kosten te staan. Eventuele dubbele abonnementskosten, opzegkosten en boetes worden niet door Solcon vergoed!

Aandachtspunt bij opzeggen DSL-aansluiting

Heeft u nu al een DSL-aansluiting bij uw huidige provider? Vermeld dan duidelijk in uw opzegbrief dat het DSL-signaal behouden moet blijven omdat u overstapt naar een andere aanbieder.

Wilt u uw telefoonnummer behouden?

Zeg dan uw contract bij uw huidige aanbieder pas op nadat de overname van het telefoonnummer door Solcon voltooid is. Het kan na de oplevering van de internetverbinding tot 10 werkdagen duren voordat u volledig bereikbaar bent. Heeft u een opzegtermijn aan Solcon doorgegeven? Dan bent u gedurende de periode van de opzegtermijn van de oude provider telefonisch niet te bereiken. Mocht u belangrijke gesprekken verwachten, geef dit dan aan de betreffende personen door.

Uitzondering bij analoge telefonie en ISDN-telefonie van KPN

Heeft u een abonnement bij KPN voor analoge telefonie of ISDN-telefonie? Dan vervalt dit abonnement als het telefoonnummer wordt overgenomen door Solcon. Wilt u dat we rekening houden met een opzegtermijn of contracttermijn? Geef dit dan aan bij onze klantenservice. Eventuele dubbele abonnementskosten, opzegkosten en boetes worden niet door Solcon vergoed!

Stap 5: Oplevering en installatie van uw aansluiting

Solcon levert uw internetverbinding op de afgesproken datum op. Nu hoeft alleen nog de installatie van uw aansluiting plaats te vinden. U ontvangt daarvoor een installatiepakket. In de korte installatiehandleiding staat welke stappen u moet nemen. Komt u er toch niet uit? Dan kunt u alsnog een professionele monteur inschakelen via onze klantenservice. Dit kost u €90,50. (Houd onze acties in de gaten voor een gereduceerd tarief). U kunt natuurlijk ook direct kiezen voor een monteur die de diensten werkend oplevert. Heeft u tijdens het bestelproces aangegeven dat u installatiehulp wenst? Dan neemt het installatiebureau contact met u op. Dit gebeurt binnen 3 werkdagen nadat u het installatiepakket ontvangen heeft. Het is mogelijk om extra werkzaamheden te laten uitvoeren. De installateur zal u vooraf laten weten welke extra kosten hiervoor in rekening worden gebracht.


Heeft de informatie op deze pagina u geholpen?

Om u online nog beter te kunnen helpen, willen we graag van u weten of de informatie op deze pagina u heeft geholpen. U krijgt geen persoonlijke reactie. Heeft u een vraag? Neemt u dan contact op met onze klantenservice.