Internet 2022
Nieuwe tarieven vanaf 1 juli 2022
Het afgelopen jaar zien we een grote stijging in het internetgebruik en de energie- en netwerkkosten. Om verbindingen snel, betrouwbaar en veilig te houden blijven wij investeren in onze service en ons netwerk. Vanaf 1 juli 2022 past Solcon de tarieven van de abonnementen aan.
U ontvangt een persoonlijk bericht waarin staat wat dit precies voor u betekent.
Heeft u vragen over de wijzigingen? Bekijk op deze pagina alle wijzigingen en antwoorden op veelgestelde vragen.
Wat verandert er voor mij?
-
Abonnementskosten
U heeft een e-mail of brief ontvangen of ontvangt deze nog. Hierin staat wat het nieuwe tarief voor uw abonnement wordt. Bekijk op deze pagina een overzicht van de meest voordelige tarieven.
-
Online veiligheid
We zijn elke dag bezig om internetten nog beter én veiliger voor u te maken. Denk hierbij aan betere bescherming tegen virussen met Solcon Veilig Online, gratis voor u als klant. Ook is ons spamfilter geüpgraded en vergroten we alle e-mailboxen van 1 GB naar minimaal 5 GB. Daarmee krijgt u vijf keer zoveel mailruimte. Allemaal veilig opgeslagen in onze datacenters.
-
Lokale & regionale zenders
Per 1 juli 2022 voeren we een wijziging door in het aanbod van regionale en lokale zenders. Via Solcon TV kijkt en luistert u voortaan naar alle zenders uit uw eigen provincie/gemeente en omliggende provincies/gemeentes. Omrop Fryslân en AT5 blijven landelijk beschikbaar.
U vindt de regionale zenders op de kanalen 901 t/m 915 en de lokale zenders op 701 t/m 899. Ga naar www.solcon.nl/zenderoverzicht voor een overzicht.
Heeft u verder nog vragen?
-
Wanneer gaan de nieuwe tarieven in?
In het persoonlijke bericht dat u heeft ontvangen, vindt u ook de ingangsdatum van de tariefswijziging. Vindt de tariefswijziging voor u pas over enige tijd plaats? Dit heeft ermee te maken dat u op dit moment nog in uw eerste contract zit of omdat u per kwartaal of jaar betaalt.
-
Tot wanneer kan ik mijn contract kosteloos opzeggen?
In verband met de tariefswijziging heeft u het recht om uw abonnementen tot 1 juli 2022 kosteloos te beëindigen.
-
Waar kan ik terecht voor nog meer vragen over de tariefswijziging?
Voor al uw vragen kunt u terecht bij onze Klantenservice. Bel naar 088 – 003 22 22 (bereikbaar ma-vr van 8.00 – 17.30 uur en zaterdag van 9.00 – 17.30 uur).
-
Gaan de nieuwe tarieven automatisch in?
Op 1 juli 2022 worden de tarieven aangepast. U hoeft hiervoor niets te doen.
-
Blijf ik de korting ontvangen die ik nu al krijg?
Als u op dit moment een korting ontvangt op uw abonnement, dan blijft u deze korting gewoon ontvangen tot de afgesproken einddatum.
-
Hoe kan ik mijn contract opzeggen?
Op www.solcon.nl/opzeggen leest u hoe u uw abonnement kunt opzeggen.
-
Waar vind ik de nieuwe prijzen?
Vanaf 1 juli vindt u de nieuwe tarieven op onze website en in Serviceweb.