Wat is de bedenktijd voor een internetabonnement bij Solcon?
Films of TV-series streamen, online vergaderingen, bankzaken regelen of pubers die veel gamen. Een snelle internetverbinding is voor ieder huishouden belangrijk. De mate van gebruik speelt een cruciale rol bij de stabiliteit van je internetverbinding. Om zorgeloos te kunnen internetten is het kiezen van het juiste internetpakket daarom essentieel. Bij Solcon begrijpen we het belang van een stabiele internetverbinding voor jouw huishouden. Daarom bieden we diverse internet pakketten aan die passen bij verschillende behoeften. Heb je een internetabonnement bij Solcon afgesloten, maar twijfel je nu toch of het past bij jouw huishouden?
Je hebt bij Solcon 14 dagen bedenktijd. In deze blog behandelen we de meest gestelde vragen omtrent het annuleren of wijzigen van je abonnement en helpen we je bij de keuze voor een passend pakket.
Hoeveel bedenktijd heb ik bij Solcon?
Bij het afsluiten van een nieuw internetabonnement komt veel kijken. Je wilt natuurlijk graag de juiste keuze maken. En wij kunnen je daarbij helpen. Mochten er toch twijfels ontstaan, maak je geen zorgen! Wanneer je een product of dienst van Solcon aanschaft of afneemt, heb je een bedenktijd van 14 dagen. Je krijgt van ons altijd een bevestiging van oplevering per post of mail opgestuurd. Hierin staat de datum van de oplevering. Op deze dag start vervolgens de bedenktijd van 14 dagen. Gedurende deze periode heb je het recht om, zonder opgaaf van reden, de aankoop te heroverwegen en indien nodig te annuleren. Jouw bestelling annuleren of herroepen kan hier.
Voorbeeld: Op 9 maart sluit je een nieuw internetpakket bij Solcon af. In de bevestiging staat dat je vanaf 10 maart gebruik kan maken van je abonnement. Je bedenktijd is dan tot en met 24 maart.
Heb je altijd recht op 14 dagen bedenktijd?
Het is in Nederland als verkoper verplicht om een bedenktijd aan te bieden. Dit beleid helpt jou als consument om zorgvuldig te kunnen overwegen of het product of dienst aan jouw verwachtingen voldoet. Hierdoor worden verkopers aangespoord om op een transparante manier hun producten en/of diensten aan te bieden. Dit draagt bij aan een veilig en betrouwbaar (online) aankoopproces. En dat is positief voor ons allemaal.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Als je net een abonnement bij ons hebt afgesloten en je bevindt je nog binnen de 14 dagen bedenktijd, dan kun je dus zonder het opgeven van een reden het contract nog ontbinden.
Voor het annuleren van je bestelling kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen jou zo snel mogelijk. Je kunt contact opnemen met de klantenservice via 088 – 003 22 22 of vul hier het contactformulier in. Zijn deze 14 dagen bedenktijd voorbij, dan is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren.
Wat moet ik doen als ik al apparatuur heb ontvangen?
Bij het afsluiten van een internetabonnement ontvang je van ons een FRITZ!Box WiFi modem in bruikleen. De apparatuur dient bij annulering te worden teruggestuurd. Nadat je contact hebt opgenomen met de klantenservice voor het annuleren van je bestelling, ontvang je van ons retourinstructies. In deze retourinstructies staat stap voor stap beschreven hoe je de ontvangen apparatuur kunt terugsturen. Na annulering heb je nog 14 dagen om de ontvangen apparatuur aan Solcon terug te geven.
Heb je nog geen apparatuur ontvangen, maar heb je al wel je bestelling geannuleerd? Onze medewerkers van de klantenservice kijken graag of je apparatuur al verzonden is of niet. Zij kunnen je vervolgens informeren over eventuele stappen die je moet ondernemen.
Kan ik kosteloos annuleren bij Solcon?
Als je ervoor kiest om je bestelling te annuleren kunnen daar kosten aan verbonden zitten. Dit is grotendeels afhankelijk van het gebruik tijdens de 14 dagen bedenktijd. Kosten die in rekening worden gebracht zijn:
- De abonnementskosten voor de periode dat het abonnement gebruikt is.
- Retourkosten (het terugsturen van je bestelling is kosteloos tenzij je er zelf voor kiest om je bestelling aangetekend te verzenden. Deze kosten zijn voor jou.Er zijn ook kosten die aan jou worden terugbetaald wanneer dit van toepassing is:
- Activatiekosten
- Het vooruitbetaalde deel van de abonnementskosten voor de periode dat het abonnement niet is gebruikt.Heb je nog vragen over de bedenktijd bij Solcon? We helpen je graag. Neem contact op met de klantenservice.