Overstapservice

Wilt u overstappen naar Solcon?

Met de overstapservice helpen wij u probleemloos overstappen. Dat scheelt u tijd én zo voorkomen we dubbele kosten voor u. Uw huidige telefoonummer(s) behouden? Geen probleem, wij regelen het nummerbehoud voor u.

Bekijk onze pakketten

Overstapservice in 3 stappen

Controleer uw huidige contract

Wilt u overstappen van provider? Controleer dan altijd eerst even de einddatum en opzegtermijn van uw huidige contract. Zo voorkomt u dubbele kosten. Zorg er daarnaast voor dat u een abonnement aanvraagt op hetzelfde adres met dezelfde naam en IBAN-nummer. Zijn de gegevens anders? Neem dan contact met ons op. Gaat u verhuizen? Dan kunt u geen gebruikmaken van de overstapservice. Zeg in dit geval zelf uw abonnement bij uw huidige provider op.

 

 

Kies tijdens uw bestelling voor de overstapservice

Tijdens uw online bestelling kunt u kiezen voor de overstapservice. Wij zeggen dan het abonnement op bij uw huidige provider. Wilt u ook blijven bellen met uw huidige telefoonnummer(s)? Geen probleem. Wij regelen het nummerbehoud voor u. Zo hoeft u zelf verder niks te regelen.

Zelf installeren of een monteur?

Met onze handige interactieve handleidingen kunt u zelf eenvoudig de installatie uitvoeren. Toch liever een monteur langs laten komen? Geef dit dan aan tijdens uw bestelling. De monteur helpt u graag!

 

 

We sturen u een bevestiging toe

Kort na uw bestelling sturen we u per e-mail een overzicht van uw bestelling. Hierin vindt u de belangrijkste informatie over uw bestelling en vertellen we u wat u de komende tijd te wachten staat. Heeft u toch nog vragen? Dan kunt u uiteraard altijd contact opnemen met onze Klantenservice. We staan u graag te woord. Bel hiervoor naar 088 – 003 22 22.

Wat als u overstapt van Solcon naar een andere provider?

Uw nieuwe aanbieder zegt namens u het abonnement bij ons op. Voor meer informatie over de overstapservice kunt u terecht op de website van uw nieuwe provider. Of kijk op Overstapservice Consumenten voor meer informatie.

 

 

Wanneer stopt mijn Solcon e-mailadres als ik overstap?
Als u uw abonnement bij Solcon opzegt, kunt u nog 12 maanden gratis gebruik maken van uw Solcon e-mailadres(sen). Dit is onderdeel van de afspraken tussen internetaanbieders.

Heeft u verder nog vragen?

  • Ik wil overstappen naar Solcon, hoe werkt dit?

    Wanneer u overstapt naar Solcon regelen wij de overstap van uw internet-, televisie- en/of bellen abonnement. Het enige wat u hier zelf voor hoeft te doen is tijdens uw online bestelling aangeven dat u graag gebruik wilt maken van de overstapservice.

    Liever telefonisch bestellen? Pak dan het contractnummer en de contractdatum van uw huidige abonnement erbij. Dan kunnen we snel de overstap voor u regelen.

  • Kan ik overstappen wanneer mijn contract bij mijn huidige provider nog loopt?

    Wilt u graag van uw huidige provider overstappen naar Solcon? Dat is alleen mogelijk wanneer de einddatum van uw contract voorbij is. Wanneer u toch uw contract eerder opzegt, loopt u het risico op een boete voor contactbreuk.

  • Hoe snel is mijn abonnement actief?

    Geeft u tijdens uw bestelling aan dat u zo snel mogelijk gebruik wilt maken van onze diensten? Ga dan uit van ongeveer 4 weken mits er al glasvezel in uw woning aanwezig is. Maakt u gebruik van de overstapservice, dan bepaalt uw huidige provider de overstapdatum. Vaak hanteert een internetprovider 1 maand opzegtermijn.

  • Kan ik een prijsvoorstel ontvangen?

    Wilt u graag een prijsvoorstel of passend advies ontvangen? Onze Klantenservice helpt u graag! Bel naar 088 – 003 22 22.